if vahinkovakuutusyhtiö oy

Dextra palvelee IF Vahinkovakuutusyhtiön asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa. Lisätietoa vakuutusyhtiösi toimintamalleista löydät IF Vahinkovakuutusyhtön verkkosivuilta.

  • Käyttäessäsi IF:n henkilövakuutusta, lisätietoa ja vahinkoilmoituksen löydät tämän linkin takaa.

 

Ajanvarausohje IF:n vakuutusasiakkaille

  • Soita ajanvarauksemme puhelinnumeroon 030 6060.

 

Maksan käyntini itse ja haen korvausta vakuutusyhtiöstä tämän jälkeen

Varaa aikasi haluamallesi Dextran asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme täältä tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 030 6060. IF sivuilta löydät ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen.

Minulle on sattunut työtapaturma, liikennetapaturma tai IF on sitoutunut maksamaan käyntini

Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 030 6060. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon lopputuloksen.

 

Hyvä tietää vakuutusasiakkaana

Vakuutusasiakkaana voit ennen ensimmäistä käyntiäsi selvittää seuraavat asiat:

  • Vakuutusehdoistasi tai IF:n asiakaspalvelusta on hyvä tarkistaa etukäteen, mitä toimenpiteitä ja lääkäripalveluita vakuutuksesi korvaa.
  • Voit selvittää myös etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.
  • Työtapaturmien kohdalla tulee tapaturmasta viipymättä ilmoittaa esimiehellesi. Häneltä saat ohjeistuksen yrityksen lakisääteisen vakuutuksen toiminnasta ja käyttömahdollisuudesta.

 

Yleinen toimintamalli IF:n vakuutusasiakkaalle

  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma-, matka-, sairauskulu- ja lisenssivakuutukset, maksat käynnit pääsääntöisesti ensin itse ja haet korvaukset jälkikäteen IF:stä.
  • Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan IF:stä. Tähän tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työantajasi vakuutusyhtiön.

 

Hoidot ja tutkimukset, kuten kuvantaminen ja leikkaukset

Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:

  • Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta IF:lle vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
  • IF:n myöntäessä maksusitoumuksen, on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi lääkärin määräämään tutkimukseen tai toimenpiteeseen ja varata ajan tämän jälkeen Dextrasta puhelimitse numerosta 030 6060.

 

Tapaturmat

Vapaaehtoisissa vakuutuksissa sinun on hyvä ensin itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi, josta selviää tapahtumien kulku. Vakuutusyhtiöllä on omat vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää IF:n omilla verkkosivuilla.

Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esimiehen tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. IF:llä on oma vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää IF:n omilla verkkosivuilla.