Turva

Dextra palvelee Turvan asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa. Turvan asiakkaana lisätietoa ja ohjeita löydät Turvan verkkosivuilta.

  • Käyttäessäsi Turvan henkilövakuutusta, lisätietoa ja vahinkoilmoituksen löydät tämän linkin takaa.

 

Ajanvarausohje Turvan vakuutusasiakkaille

 

Maksan käyntini itse ja haen korvausta vakuutusyhtiöstä tämän jälkeen

Varaa aikasi haluamallesi Dextran asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme täältä tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 030 6060. Turvan verkkosivuiltasivuilta löydät ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen.

Minulle on sattunut työtapaturma, liikennetapaturma tai Turva on sitoutunut maksamaan käyntini

Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 030 6060. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon.

 

Hyvä tietää vakuutusasiakkaana

Vakuutusasiakkaana voit ennen ensimmäistä käyntiäsi selvittää seuraavat asiat:

  • Vakuutusehdoistasi tai Turvan asiakaspalvelusta on hyvä tarkistaa etukäteen, mitä toimenpiteitä ja lääkäripalveluita vakuutuksesi korvaa.
  • Voit selvittää myös etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.
  • Työtapaturmien kohdalla tulee tapaturmasta viipymättä ilmoittaa esimiehellesi. Häneltä saat ohjeistuksen yrityksen lakisääteisen vakuutuksen toiminnasta ja käyttömahdollisuudesta.

 

Yleinen toimintamalli Turvan vakuutusasiakkaille

  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma-, matka-, sairauskulu- ja lisenssivakuutukset, maksat käynnit pääsääntöisesti ensin itse ja haet korvaukset jälkikäteen Turvasta.
  • Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan Turvasta. Tähän tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työantajasi vakuutusyhtiön.

 

Hoidot ja tutkimukset, kuten kuvantaminen ja leikkaukset

Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:

  • Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta Turvalle vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
  • Turvan myöntäessä maksusitoumuksen, on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi lääkärin määräämään tutkimukseen tai toimenpiteeseen ja varata ajan tämän jälkeen Dextrasta puhelimitse numerosta 030 6060.

 

Tapaturmat

Vapaaehtoisissa vakuutuksissa sinun on hyvä ensin itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi, josta selviää tapahtumien kulku. Vakuutusyhtiöllä on omat vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää Turvan omilla verkkosivuilla.

Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esimiehen tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. Turvalla on oma vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää Turvan verkkosivuilla.