POP Vakuutus

Dextra palvelee POP Vakuutuksen vakuutusasiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa. POP Vakuutuksen vakuutusasiakkaana löydät lisätietoa vakuutusyhtiösi verkkosivuilta.

  • POP Vakuutuksen asiakkaana pääset tekemään korvaushakemuksen tästä linkistä.
  • POP Vakuutuksen asiakaspalvelu palvelee numerossa 010 3910 391.

 

Ajanvarausohje POP Vakuutuksen vakuutusasiakkaille

 

Maksan käyntini itse ja haen korvausta vakuutusyhtiöstä tämän jälkeen

Varaa aikasi haluamallesi Dextran asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme täältä tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 030 6060. POP Vakuutuksen sivuilta löydät ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen.

Minulle on sattunut tapaturma, liikennetapaturma tai POP Vakuutus on sitoutunut maksamaan käyntini

Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 030 6060. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon.

 

Hyvä tietää vakuutusasiakkaana

Vakuutusasiakkaana voit ennen ensimmäistä käyntiäsi selvittää seuraavat asiat:

  • Vakuutusehdoistasi tai POP Vakuutuksen asiakaspalvelusta on hyvä tarkistaa etukäteen, mitä toimenpiteitä ja lääkäripalveluita vakuutuksesi korvaa.
  • Voit selvittää myös etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.

 

Yleinen toimintamalli POP Vakuutuksen vakuutusasiakkaille

  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma-, matka-, sairauskulu- ja lisenssivakuutukset, maksat käynnit pääsääntöisesti ensin itse ja haet korvaukset jälkikäteen vakuutusyhtiöstä
  • Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan vakuutusyhtiöstäsi. Tähän tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työantajasi vakuutusyhtiön.

 

Hoidot ja tutkimukset, kuten kuvantaminen ja leikkaukset

Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:

  • Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta POP VakuutuksellePohjantähdelle vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
  • POP Vakuutuksen myöntäessä maksusitoumuksen, on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi lääkärin määräämään tutkimukseen tai toimenpiteeseen ja varata ajan tämän jälkeen Dextrasta puhelimitse numerosta 030 6060.

 

Tapaturmat

Vapaaehtoisissa vakuutuksissa sinun on hyvä ensin itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi, josta selviää tapahtumien kulku. Vakuutusyhtiöllä on omat vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää POP Vakuutuksenomilla verkkosivuilla.